Joi 29
octombrie in Monitorul Oficial s-a publicat Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 47/2015 referitoare la rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 și unele
măsuri bugetare.
Ordonanta
reglementeaza diferite aspecte referitoare la plata personalului implicat in
gestionarea programelor cu finantare externa si aduce si cateva completari la O.G.
64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale.
Pentru
organizatiile implicate in implementarea de proiecte finantate prin POSDRU importante
sunt prevederile din CAPITOLUL II, Art. 62. ale acestei ordonante.
Extras din O.G. 47/2015:
’’Art. 62.
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a
instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul
convergenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 413 din
17 iunie 2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările
şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
1. La articolul 2 alineatul (3), după
litera l.1 se introduce o nouă literă, litera l.2, cu următorul cuprins:
"l.2
cererea de lichidare a plăţilor pentru proiect - cerere de plată care însoţeşte
cererea de plată finală şi cuprinde facturile de avans şi/sau cheltuielile
estimate pentru ultimele două luni de eligibilitate a cheltuielilor din cadrul
proiectelor care se finalizează în luna decembrie 2015 conform prevederilor
art. 56 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006;".
2. După articolul 17.9 se introduce un
nou articol, articolul 17.10, cu următorul cuprins:
Art. 17.10
(1) La depunerea ultimei cereri de plată, beneficiarii
unici/liderii de parteneriate, cu excepţia beneficiarilor prevăzuţi la art. 5
alin. (1)-(31), pot depune şi o cerere de lichidare a plăţilor pentru proiect,
care poate cuprinde: facturi de avans în conformitate cu clauzele prevăzute în
contractele de achiziţii publice/achiziţii aferente proiectelor implementate,
pentru lunile noiembrie şi decembrie, statele de plată estimate pentru plata
salariilor experţilor din proiecte, state/centralizatoare estimate pentru
acordarea burselor, subvenţiilor şi premiilor angajate în perioada de
implementare a proiectului pe baza ultimului buget al proiectului aprobat. În
cazul proiectelor derulate în parteneriat, cererea de lichidare a plăţilor
pentru proiect va cuprinde sumele solicitate atât pentru liderul de parteneriat
în calitate de beneficiar, cât pentru partenerii acestuia. Modelul cererii de
lichidare a plăţilor pentru proiect va fi publicat pe site-ul Ministerului
Fondurilor Europene în termen de maximum 5 zile de la intrarea în vigoare a
prezentei modificări.
(2) Cererea de lichidare a plăţilor pentru proiect se va
aproba pe baza documentelor justificative, estimate, cu încadrarea în valoarea
bugetului proiectului rămas de executat.
(3) Sumele aprobate pentru plata cererilor de lichidare a
plăţilor pentru proiect se vor vira de către Autoritatea de management în
conturile de venituri bugetare la subdiviziunea destinată prefinanţării, în
cazul beneficiarilor instituţii publice sau, după caz, în conturile de
disponibilităţi aferente prefinanţării ale beneficiarilor din sectorul privat.
(4) În cazul proiectelor derulate în parteneriat,
Autoritatea de management virează sumele aprobate pentru plata cererilor de
lichidare a plăţilor în conturile de disponibilităţi ale liderilor de
parteneriat, iar aceştia transferă sumele primite, în contul propriu sau în
conturile partenerilor prevăzute la alin. (3), după caz, în termen de cel mult
3 zile lucrătoare de la încasare. Sumele rămase neutilizate vor fi restituite
de către beneficiari în conturile de unde au fost virate nu mai târziu de 31
decembrie 2015, în caz contrar aplicându-se mecanismul de recuperare a sumelor
acordate cu titlu de prefinanţare beneficiarilor.
(5) Cererile de rambursare aferente Cererilor de lichidare a
plăţilor pentru proiect se vor depune nu mai târziu de 15 ianuarie 2016.
(6) Neîncadrarea în termenele stabilite atrage după sine
declararea ca neeligibile a cheltuielilor aferente cererilor de rambursare
aferente cererilor de lichidare a plăţilor pentru proiect cu consecinţele
suportării acestora din resursele proprii ale beneficiarilor/partenerilor cu
recuperarea sumelor acordate şi nejustificate în termen.
(7) În cazul proiectelor care nu se finalizează până la 31
decembrie 2015, cuprinse în lista elaborată la nivelul autorităţilor de
management, beneficiarii unici/liderii de parteneriat pot depune în cadrul
ultimei cereri de plată/rambursare facturi pentru livrarea bunurilor
recepţionate cantitativ dar care vor fi puse în funcţiune ulterior datei de 31
decembrie 2015 sau facturi pentru achiziţia de materiale, recepţionate în
şantier, necesare execuţiei lucrărilor ce vor fi realizate ulterior datei de 31
decembrie 2015, acceptate la plată, în conformitate cu clauzele prevăzute în
contractele de achiziţii şi de alte reglementări legale în vigoare. În cazul în
care Autoritatea de management constată diferenţe cantitative/calitative între
bunurile/materialele decontate şi cele puse în funcţiune/în operă va proceda la
declararea ca neeligibile a cheltuielilor aferente acestora şi recuperarea
sumelor acordate de la beneficiari/parteneri."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu